A drónozók leggyakoribb hibái

A drónozók leggyakoribb hibái: 5 olyan helyzet, amelyek a drón leeséséhez vezetnek


Szerencsés drónozók azok, akik mások hibáiból tanulnak. Csatlakozzon hozzájuk, hogy megtudja, hogyan lehet megakadályozni a drón leesését és károsodását. Az egyik alapelv az, hogy ne repülj sport módban és olyan környezetben, amely zavarja a GPS-t és az érzékelőket.

 Mivel az értékesítésen kívül DJI, Yuneec és Syma drónok szervizelését is kínáljuk, így a drónozók leggyakoribb hibái saját tapasztalatainkon és tudásunkon alapulna.

 

 

1. Repülés sport módban

 A DJI drón funkciói a repülési módok széles skáláját tartalmazzák. Ezeket a specifikus repülési stílusokhoz igazították, és az egyik legnépszerűbb a sport repülési mód, különös tekintettel a maximális sebességre és a villámlási manőverre.

 Sport módban azonban az ütközések elkerülésére szolgáló összes biztonsági rendszer ki van kapcsolva, és ez akadályt jelent a tapasztalatlan drónozók számára. Ebben a módban a sebesség mellett a vezérlő érzékenysége is növekszik. Ez lehetővé teszi a gyorsabb manővereket a drónon és igazán éles fordulatokat csinálhat.

A sport móddal a Spark, Mavic és Phantom drónok vannak felszerelve.

 A gyorsabb repülésnél azonban növekszik az ütközés valószínűsége, amelyet egyébként ütközésérzékelőkkel meg lehetne akadályozni, de ahogy írtuk, sport módban inaktívak.

 Tehát, ha nem drónos versenyző, hanem fotós, aki biztosan nem akarja keresni drón szolgáltatásunkat, akkor a sport módban történő repülés felesleges.

 Könnyű megállapítani, hogy sportos üzemmódban van-e. Csak nézze meg a távirányító kapcsolóját, és váltson az S (Sport) módból P üzemmódba, amelyben a drón összes biztonsági érzékelője aktív lesz.

 

A drón közösséget Crash Mode-nak is hívják. Nem valószínű, hogy tapasztalatlan pilóták meglátogatják a DJI drone szolgáltatást. Forrás: DJI

2.Hátrafelé és oldalra repülés

 Fokozatosan a drón technológiai és biztonsági felszerelése közeledik a tökéletességhez, de ez nem garantálja, hogy drónja minden akadályt elkerül. Sok árilag elérhetö drón olyan érzékelőkkel van felszerelve, amelyek csak az előttük álló tárgyakat képesek megfigyelni.

 Ez azt jelenti, hogy az oldalra repülésnél esélyük nincs arra, hogy reagáljanak egy akadályra. Tehát, ha Ön nem látja az akadályt, remélheti, hogy a "drónjával" a legjobban "fog sikerülni". Ugyanez érvényes a hátrafele való repülésnél.

 A drónok szervizelésével kapcsolatos tapasztalataink alapján megerősíthetjük, hogy ha berendezése nincs felszerelve hátsó és oldalsó érzékelőkkel, akkor érdemes szem előtt tartani a drón repülését.

 Ha azonban Ön DJI Mavic Air vagy más újabb modell tulajdonosa, akkor nem kell aggódnia.  Ez a dróne volt az első, amely hátsó érzékelőkkel volt felszerelve.

 Az új DJI Phantom 4 Pro V2.0 még fejlettebb egy érzékelő rendszerrel, amely akár öt különbözö irányban is képes akadályokat felismerni.

 3. Repülés egy robusztus és zárt térben

Minél összetettebb a repülő környezet, annál nagyobb a jelvesztés és a baleset valószínűsége. Ez azonban nem csak beltéri repülés esetén igaz, hanem a szabadban, például völgyekben vagy erdei utakon is.

 Szük környezetben a jelterjedés gyakran romlik, ilyenkor a drón nem válaszol az Ön utasításaira.

 Külön fejezet az épületekben való repülés, ahol a vezérlő és a drón közötti jelet befolyásolhatja az elektromágneses tér. Az épületeknek azonban negatív hatása van a GPS működésére is.

 Lehet azt mondhatja, hogy a DJI Mavic intelligens érzékelőkkel van felszerelve, amelyek kiküszöbölik a baleset kockázatát. Részben igen, de amikor szőnyegszobában repülnek, vegye figyelembe, hogy ezek a drónok olyan ultrahanghullámokkal működnek, amelyeket a szönyeg nem  tükröz vissza, hanem abszorvál.

 Ha mégis repülni szeretne, ne felejtsen el rotorvédöt szerezni. Ellenkező esetben valószínű, hogy előbb vagy utóbb invesztálnia kellesz a drón javításába.

 4. Víz feletti repülés

 Repüléskor nemcsak a magas épületeket kell elkerülnie, hanem a tömegeket, fákat, elektromos vezetékeket, hanem a vizet is. De ha minden drónozó betartja ezt a szabályt, akkor biztosan nem néznénk a gyönyörű naplemente felvételeket a tengerre, szigetekre, szörfösökre.

 

Természetesen senki sem tilthatja meg, hogy víz felett repüljön, de tudnia kell, hogy a törött drónt könnyebb megjavítani, mint a vízben elmerített drónt.

 Az elmerített drónok leggyakrabban azért kerülnek szervízbe, mert sikertelen volt a hajóra való leszállási kísérlet

5. Helytelenül beálított funkciók

Az intelligens DJI drón rendszerek úgy vannak kialakítva, hogy elkerüljék az akadályokat, és így minimalizálják az ütközések kockázatát. Semmi sem működik 100% -ban, mert egyes tárgyak láthatatlanok az érzékelők számára.

 Ez különösen igaz az átlátszó és kicsi akadályokra, például a huzalokra és a fákra.

 Bizonyos körülmények között a helytelen használat vagy a rossz repülési mód beállítása ütközést is okozhat. Például trükkös lehet a Course Block Mode vagy a maximális visszatérési magasság (RTH) helytelen beállítása.

 A gyártó által meghatározott visszatérési magasság 30 méter. Szerencsére testreszabhatja és az alkalmazásban átállíthatja, tehát ha a területen magasabb épületek vagy fák vannak, ennek az értéknek nagyobbnak kell lennie, mint a térség legmagasabb akadályának.

 Reméljük, hogy hasznukra lesznek ezek a tippek és gondolni fog rájuk, miközben repül a drónával. De ha sikerül elérnie a legkisebb akadályt is, és a drónja a sima leszállás helyett zuhanva ér talajt ne aggódjon.

 Az Aeromodel.hu-n az értékesítésen kívül a DJI, Yuneec és Syma drónok jótállás és jótállás utáni szervizelésére is szakosodunk.

 Nyugodtan felveheti velünk a kapcsolatot még akkor is, ha más márkájú drón szerviselésére van szüksége. Minden kéréshet individuális a hozzállásunk – ezért nem számít, hogy Ön a drónjával épületnek ütközött, vagy vízbe esett.

 Vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy megtudja, hogyan működik a drónok szervizelése.

 

 

 

Obrázek článku